Reklama wielkopowierzchniowa
Niewątpliwym atutem reklamy zewnętrznej jest jej masowy charakter i szeroki zasięg, przy jednoczesnej możliwości targetowania przekazu reklamowego.
Outdoor
Outdoor to reklama eksponowana na zewnątrz. Ta forma reklamy pokazywana jest na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, billboardach, citylightach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych czy kioskach. Wraz z postępem technologicznym reklama zewnętrzna zaczęła być obecna na tablicach elektronicznych i telebimach.
Reklama zewnętrzna
Specyfika reklamy zewnętrznej wielkopowierchniowej polega na jej ogromnym potencjale w dotarciu do klienta docelowego. Umiejętnie dobrane miejsce prezentacji reklamy oraz jej forma gwarantują bardzo szeroką widownie, którą stanwią w zasadzie wszyscy, którzy są na zewnątrz i ograniają wzrokowo okolice.
Reklama zewnętrzna to jedyne medium, które nie wymaga aktywności ze strony widza, zapewnia bezpośredni i co ważniejsze wielokrotny kontakt odbiorcy z przekazem reklamowym przez co utrwala wizerunek produktu, marki lub usługi u Klienta.
Wielki format to jest to
Gdy chodzi o sprawy jakimi są reklama i marketing wielkość ma znaczenie. Im większe reklamy, tym lepsze – tym więcej osób przyciągną do spojrzenia na nie.
Pojęcie wielki format może się okazać się bardzo szerokie, ponieważ właściwie odnosić może się do wielu rzeczy, które nie tylko mają możliwości posiadania wielkich wymiarów fizycznych, ale także na przykład bycia czymś bardzo ważnym.
Nazwa ta jest jednak najbardziej popularna w opisie banerów reklamowych, posiadających wielkie wymiary. Banery takie pozwalają na oglądanie reklam z bardzo dużej odległości, zazwyczaj są to wydruki w wysokiej jakości dopasowane do rozdzielczości tak wielkiego płótna.
W wypadku umieszczenia baneru bezpośrednio na budynku, jak zdarza się to na wysokich wieżowcach, drapaczach chmur, czy niedokończonych budowlach jak krakowski „Szklieletor”, wtedy zawsze w grę wchodzi wielki format. Reklamy te mają wysokość nawet kilkunastu pięter, a ich wykonanie musi być zlecone specjalistycznym firmom.
Wydruk na tak wielkich materiałach nie jest sprawą prostą. Sam rozmiar baneru wskazuje na rozmiar drukarki, która go wykonała.
Poza rozmiarem drukarka taka musi mieć odpowiednie parametry by sprostać jakościowo założeniom druku. Podobnie jest z przygotowaniem projektu, na takie wielkie banery konieczne jest znalezienie grafik, czy też zdjęć w ogromnej rozdzielczości.
Zazwyczaj największe banery reklamowe swoimi rozmiarami odpowiadają ważności tego co reklamują. Agencje reklamowe prześcigają się w zdobywaniu jak największych powierzchni reklamowych dla swych najpoważniejszych klientów.
Posiadając gotowy projekt wydrukowany projekt należy zastanowić się nad jego lokalizacją. Ważne by to co baner ma reklamować nie gryzło się, a wręcz przeciwnie korespondowało z otoczeniem.
Zazwyczaj chcąc umieścić baner na jakimś budynku, czy też innej powierzchni reklamowej musimy się skontaktować z właścicielami danej powierzchni reklamowej, zazwyczaj jest to jakaś firma zajmująca się reklamą zewnętrzną.
Typy reklamy zewnętrznej, którą możemy dla Ciebie wykonać:
- Billboard – wielkoformatowa tablica przeznaczona do prezentacji plakatów reklamowych. Najczęściej umieszczana przy ulicach lub przy drogach.
- Citylight – panel reklamowy składający się z plakatu reklamowego zawieszonego za szybą z tworzywa. Całość podświetlana. Miejsce prezentacji to: wiaty przystankowe, latarnie lub obiekty wolnostojące.
- Reklama wielkoformatowa – umieszczana bezpośredno na ścianach budynków lub na rusztowaniach – podczas prac remontowych dot. budynku. Wykonana z siatki winylowej, przepuszczającej światło lub w postaci pełnego winylu, nie przepuszczającego światło.
- Napisy zewnętrzne – popularna forma prezentacji i reklamy. Najczęściej wykonywane z styroduru co daje duże możliwości jeżeli chodzi o kreowanie projektu i wizerunku napisów.
+48 881-606-515