Trendy w marketingu i reklamie 2017

Trendy w marketingu i reklamie w 2017 roku


Do bardziej świadomych swoich oczekiwań i potrzeb klientów docieramy obecnie za pośrednictwem zupełne innych narzędzi niż jeszcze jakiś czas temu. Zobaczmy, jakie są najpopularniejsze trendy w marketingu i reklamie 2017 roku.


Trendy w marketingu i reklamie

Personalizacja

To absolutna podstawa działań marketingowych i reklamowych, podejmowanych przez marki w celu zwiększenia wyników sprzedaży. Personalizacja nie polega już tylko na zawarciu imienia użytkownika w wysyłanym newsletterze – to zdecydowanie za mało! Klientów pozwalają obecnie pozyskać programy lojalnościowe i spersonalizowane oferty, przygotowane na podstawie zgromadzonych przez sklepy internetowe danych. Marketingowy przekaz jest coraz bardziej precyzyjny i nacechowany emocjami.

Analityka

By generować coraz większe zyski, nie wystarczy inwestować w reklamę. Trzeba to robić mądrze, stale analizując i monitorując jej skuteczność. Działania e-marketingowe mają więc sprostać z góry ustalonym celom i przynieść wymierny efekt. Nie dziwi więc, że niczym grzyby po deszczu, w sieci wyrastają co raz to nowe narzędzia analityczne, umożliwiające analizowanie skuteczności prowadzonych działań. Dzięki ich stosowaniu jesteśmy w stanie lepiej docierać do grup docelowych, precyzyjniej je określać i budować skuteczne strategie marketingowe.

Content marketing

Treści publikowane w sieci mają być nie tylko dobre – mają być marketingowe i sprzedażowe. Opisy produktów w sklepach internetowych nie są już tylko zbiorem informacji na ich temat. Dziś mają wzbudzać potrzebę ich posiadania, skłaniać klienta do zakupu. Coraz większą popularnością cieszy się storytelling – umiejętność opowiadania ciekawych, angażujących historii. To właśnie one sprawiają, że marka wzbudza nasze zainteresowanie, utożsamiamy się z nią i wreszcie… kupujemy konkretne produkty.

Influencer marketing

W 2017 roku, jak nigdy wcześniej, liczą się influencerzy. Niegdyś zaliczaliśmy do nich głównie blogerów i popularnych celebrytów. Dziś największymi influencerami są youtuberzy, instagramerzy i snapchaterzy. Przesycenie reklamami w sieci sprawia, że coraz trudniej jest nam dotrzeć do odbiorców. Nie ułatwiają tego również obniżone zasięgi organiczne na Facebooku i Instagramie. Zamiast więc inwestować w tradycyjne reklamy w sieci, warto postawić na współpracę z influencerami – prawdziwymi ludźmi, których rekomendacje internauci darzą zaufaniem.

Live stream i video

Wystawienie na nieustanne działanie bodźców zewnętrznych i komunikatów z sieci sprawia, że przeczytanie nawet krótkiego tekstu może stanowić dla nas wyzwanie. Nie mamy również na to czasu. Dlatego właśnie, zamiast pisać, coraz chętniej transmitujemy na żywo lub publikujemy nagrane przez nas materiały wideo. Zuckerberg przewiduje, że już w ciągu najbliższych 5 lat to właśnie treści video będą dominowały pośród wszystkich, którymi dzielimy się na Facebooku.

Trendy się zmieniają, dlatego ich znajomość nie wystarczy, by osiągnąć marketingowy sukces. Podstawą naszych działań powinna być przede wszystkim spójna, dobrze przemyślana strategia biznesowa i jasno sprecyzowane cele. Ich realizacji sprzyjać będzie otwartość na zmiany, elastyczność i poszukiwanie nowych rozwiązań.