Social media w biznesie

YouTube, Twitter, LinkedIn i Google+ w biznesie. Czy naprawdę są Ci potrzebne?


Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, obecność Twojego biznesu w mediach społecznościowych jest koniecznością – co do tego nie powinieneś mieć wątpliwości. Ale czy naprawdę musisz mieć je wszystkie? Może do komunikacji z klientem i budowy wizerunku marki wystarczy Ci fanpage na Facebooku i dobre zdjęcia na Instagramie? Nim podejmiesz decyzję o wyborze konkretnych mediów, sprawdź, co możesz dzięki nim zyskać. Liczę, że ten krótki przegląd najpopularniejszych serwisów społecznościowych będzie dla Ciebie pomocny!



Social media w biznesie

YouTube

Nasze tempo życia staje się coraz szybsze. Nie pozostaje to bez wpływu na sposób, w jaki przyswajamy informacje. Coraz chętniej bowiem, zamiast czasochłonnej lektury, wybieramy łatwiejszy w odbiorze materiał wideo. Doskonale zdają sobie z tego sprawę marki, które decydują się na prowadzenie swojego kanału w serwisie YouTube. Jeśli więc pragniesz docierać do szerokiego grona odbiorców, założenie własnego kanału wideo może okazać się dobrym posunięciem. W udostępnianych klientom materiałach możesz pokazywać sposób wykorzystania Twoich produktów lub dzielić się wiedzą, budując tym samym wizerunek eksperta w swej branży.

Google+

Mimo że platformie Google+ wciąż daleko do popularności Facebooka, z pewnością nie zaszkodzi, by i tam zaistniała Twoja firma. Zastanawiasz się, po co? Choćby z powodu przewagi, jaką daje wyszukiwarka Google – dzięki temu Twoja aktywność w Google+ może pozytywnie wpływać na widoczność Twojej strony w wynikach. Pamiętaj także o tym, że nie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z Facebooka i może się okazać, że to właśnie Google+ będzie dla Ciebie źródłem nowych klientów.

Twitter

Twitter to specyficzny kanał komunikacji. Wymaga odpowiedniego wyczucia, publikowania wartościowych treści i błyskawicznej reakcji. Odpowiednia konstrukcja postów sprawi, że chętnie będą one czytane i retweetowane przez innych użytkowników, np. przy okazji Follow Friday. W tym dniu na Twitterze każdy może polecić inne, warte śledzenia osoby. Jeśli chcesz by i Twój profil był polecany, dostarcz użytkownikom powodów do obserwowania i dodania Cię do ulubionych. Kolejną możliwością Twittera, którą możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu, są grupy tematyczne, będące doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i pozyskania wartościowej wiedzy.

LinkedIn

Nawet jeśli Twój biznes jest jeszcze w powijakach, już dziś myśl perspektywicznie i planuj jego rozwój. Konto w serwisie LinkedIn da Ci szansę zaistnienia w świadomości internautów, a jednocześnie stanie się narzędziem rekrutacji, które wykorzystasz podczas planowanych w przyszłości procesów pozyskiwania pracowników. To portal dla profesjonalistów, dlatego, jeśli pragniesz pracować z najlepszymi, Twoja marka powinna się na nim znaleźć.

Każde medium społecznościowe ma swoje wady i zalety. To, które z nich wybierzesz, zależeć powinno nie tylko od Twoich czasowych i budżetowych możliwości, ale także charakteru Twojego biznesu. Nim podejmiesz decyzję o założeniu konta na danej platformie, dokładnie przemyśl, czego od niej oczekujesz i jaki jest Twój cel.

Ostatnia rada: testuj.

Pomimo rad i wskazówek, które znajdziesz w sieci pamiętaj, że nie ma dwóch identycznych biznesów i dwóch równie skutecznych metod dotarcia do odbiorcy. Testuj więc, sprawdzaj, wypracuj swoją własną, najlepszą strategię działań w mediach społecznościowych. Powodzenia!