Błędy reklamy na Facebook - część I

Najczęstsze błędy, które popełniasz podczas tworzenia reklamy na Facebooku cz. 1


Wiele osób skarży się, że ich reklamy na Facebooku są nieskuteczne – mają niewielki zasięg, mało reakcji i kiepską konwersję. Z czego to może wynikać? Odpowiedź brzmi: z popełnianych podczas konfiguracji reklamy błędów. Oto te najczęstsze, które musisz wyeliminować, jeśli chcesz osiągać zamierzone cele.



Reklamuj się na Facebook

1.Promowanie postów z poziomu fanpage’a

Do tworzenia reklam możesz wykorzystać Menedżera reklam lub… promować posty z poziomu prowadzonego przez ciebie fanpage’a. To niestety nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Ponieważ reklama konfigurowana w taki sposób będzie dawała wyraźnie mniejsze rezultaty. Przede wszystkim nie będziesz mógł skonfigurować jej tak, jak w menedżerze reklam – część opcji z poziomu fanpage’a jest zupełnie niedostępna, np. ustawienie harmonogramu reklamy czy jej umiejscowienia.

2.Niewłaściwie określenie grupy docelowej

Podczas konfiguracji reklamy w Menedżerze reklam niezwykle ważne jest odpowiednie określenie grupy docelowej. Użytkownicy wybierają więc zainteresowania potencjalnych odbiorców, ich wiek i miejsce zamieszkania. Częstym błędem jest zaznaczenie zbyt wielu zainteresowań, co podnosi koszt reklamy i sprawia, że mniej precyzyjnie określona zostaje grupa docelowa. Zamiast więc kierować reklamę do osób z różnych grup zainteresowań, podziel kampanię na kilka pojedynczych reklam uwzględniających 1-2 zainteresowania.

3.Umiejscowienie reklamy

Jeśli pozostawisz zalecane umiejscowienie reklamy, wyświetli się ona nie tylko użytkownikom Facebooka, ale także Instagrama i Audience Network, a więc w sieci aplikacji i witryn poza Facebookiem. Na ich wybór nie masz żadnego wpływu, dlatego przygotowując kampanię zastanów się, czy zalecane umiejscowienie na pewno jest dla twojej firmy odpowiednie. Może się okazać, że niszowe, specjalistyczne usługi, które świadczysz, nie zainteresują użytkowników Instagrama, którzy nastawieni są na odbiór innego rodzaju treści.

4.Zły format reklamy

Jeśli chcesz kierować reklamę do użytkowników urządzeń mobilnych, musisz odpowiednio dostosować jej format. Facebook nie zrobi tego za ciebie i może się okazać, że reklama, która doskonale prezentuje się na PC, na smartfonie będzie zupełnie nieczytelna. Stwórz odpowiednie grafiki (pamiętając o tym, że zawarty na nich tekst nie może przekraczać 20% całości kreacji) uwzględniając poszczególne urządzenia.

5.Powtarzalność

Nawet najlepsze reklamy z czasem się nudzą i przestają konwertować. Nie zdziw się więc, gdy reklama, która dotąd przynosiła zadowalające rezultaty, przestała przynosić jakiekolwiek. Oznacza to najwyższy czas na zmiany! Opracuj kilka wersji swojej reklamy i systematycznie je zmieniaj, nim twoi odbiorcy zwyczajnie się nimi znudzą i przestaną na nie reagować.

6.Brak testów

Nikt nie rodzi się Facebook Ads Ninja, dlatego koniecznie przeprowadzaj testy. Nie będziesz wiedzieć, jaka reklama konwertuje najlepiej, jeśli tego nie sprawdzisz, porównując różne jej kreacje i konfiguracje. To szczególnie ważne zwłaszcza na początku, gdy dopiero zaczynasz tworzenie reklam na Facebooku i nie masz statystyk, na których mógłbyś się oprzeć.

Powyższe błędy, choć należą do najczęstszych, nie są jedynymi, które możesz popełnić podczas tworzenia reklamy na Facebooku. O innych przeczytasz już wkrótce w kolejnej części artykułu!