Jak tworzyć grafikę reklamową?

Jak tworzyć grafikę reklamową?

Skuteczna reklama to taka, która oddziałuje na nasze zmysły, przykuwa wzrok, skłania nas do zakupu. By ją zaprojektować, musimy zadbać o jej stronę wizualną. Stworzenie grafiki reklamowej, która połączy użyteczność z walorami estetycznymi, z całą pewnością przełoży się na atrakcyjność i pozytywny odbiór naszej reklamy. W jaki sposób projektować grafikę reklamową, by reklama była skuteczna? O jakich zasadach bezwzględnie należy pamiętać?


Co za dużo, to niezdrowo

Zasada umiaru znajdzie zastosowanie w każdej pracy i sytuacji. Niezależnie od rodzaju grafiki, jaką projektujemy, powinniśmy unikać przesady. Nic bardziej nie rozprasza odbiorcy niż zbyt wiele elementów. Jeśli chcemy, by przekaz naszej reklamy był czytelny, by przykuwała uwagę, powinniśmy skupić się na tym, co najistotniejsze, umieszczając nasz promowany produkt w centrum, na pierwszym planie.

Prostota sprzedaje

Choć czasem podziwiamy skomplikowane projekty graficzne innych marek, w rzeczywistości najlepiej sprzedają te proste i czytelne. Nie bez przyczyny mówi się, że proste rozwiązania są najbardziej skuteczne – marketingowcy wiedzą o tym od dawna i coraz częściej tworzą reklamy, którym trudno zarzucić zbyt wysoki poziom skomplikowania. Oczywiście powinniśmy dostosowywać graficzną formę reklamy do naszych odbiorców. Pamiętajmy jednak, że czas, jaki potencjalny klient poświęci, by przyjrzeć się reklamie, prawdopodobnie będzie krótki.

Odpowiedni dobór kolorów

To zadanie trapi wielu początkujących marketerów. Na szczęście istnieją w sieci narzędzia, które mogą ułatwić nam dobór kolorów do naszych grafik. Jednym z nich jest Coolors.co – darmowy generator, w którym stworzymy paletę kolorystyczną naszej marki. Możemy również skorzystać z Adobe Kuler – programu, posiadającego zaawansowane funkcje, dzięki którym wybierzemy odpowiednie kolory do naszych projektów. Zasada działania Adobe Kuler jest podobna do Coolors.co, jednak tutaj mamy możliwość wyboru sposobu, w jaki kolory będą dobierane, co oznacza, że możemy stworzyć paletę monochromatyczną, komplementarną itd.

Optymalizacja pod medium

Jeżeli przygotowujemy reklamę pod konkretne medium społecznościowe, musimy mieć na względzie zasady i graniczenia, które nakłada na nas regulamin. W niektórych przypadkach reklamy graficzne muszą spełniać szereg wymagań, począwszy od rozmiaru, na ilości tekstu na naszej grafice skończywszy. Tak jest m.in. na Facebooku, gdzie tekst nie może stanowić więcej niż 20 procent całej kreacji. Gdy przekroczymy tę wartość, może się okazać, że zasięg reklamy jest znacznie niższy lub – co gorsza – serwis zablokował jej emisję.

Nazwa marki, logotyp, CTA

Nazwa marki, logotyp i CTA to święta trójca graficznej reklamy. Jeśli chcemy, by kreacja kojarzyła się z naszą działalnością, nazwa marki i jej logo to absolutna postawa. CTA, a więc call-to-action (wezwanie do działania), to z kolei najlepszy sposób, by skłonić odbiorcę do zakupu naszych produktów i usług. Warto zwrócić się do niego bezpośrednio z użyciem hasła „przekonaj się”, „sprawdź to” itp. W ten sposób damy mu jasny, przejrzysty komunikat, który zachęci go do działania.