Jak reklamować biznes przed jego otwarciem?

Założenie własnej firmy wiąże się z ryzykiem: co, jeśli nie znajdę klientów lub zbyt długo będę na nich czekać? co, jeśli okaże się, że koszty prowadzenia biznesu są wyższe niż zyski?


grafika w biznesie

Startup

Obawy te są uzasadnione, zwłaszcza jeśli nie mamy zbudowanego portfela przyszłych klientów. Działania reklamowe podejmowane wcześniej mogą zminimalizować ryzyko niepowodzenia i zapewnić nam bezpieczny start. Oczywiście możemy z nimi zaczekać do momentu, gdy zarejestrujemy działalność i liczyć, że przyniosą szybkie rezultaty, najprawdopodobniej jednak przyjdzie nam na nie poczekać, dlatego o działaniach promocyjnych warto pomyśleć wcześniej.

Deweloperzy promują nowe osiedla na długo przed ich powstaniem. Nie bez przyczyny – wiedzą doskonale, że dzięki temu nowe mieszkania znajdą nabywców, nim zakończy się ich budowa. Podobnie czynią restauratorzy – uroczyste otwarcie nowo powstałej restauracji bywa wyczekiwanym wydarzeniem, które przyciąga tłumy. Gdyby nie poprzedzająca je kampania reklamowa, prawdopodobnie dowiedziałoby się o nim niewiele osób, a liczba gości byłaby znacznie niższa.

Zdobądź potencjalnych Klientów

Działania reklamowe przed otwarciem biznesu nie są jednak zarezerwowane dla gastronomii czy nieruchomości – podobnie może być w przypadku działalności każdej branży! Niezależnie od tego, czy zamierzamy otworzyć własne studio fotograficzne, sklep z pamiątkami czy firmę transportową, do naszych potencjalnych klientów powinniśmy docierać jak najprędzej. Im szybciej zyskamy ich zaufanie, tym szybciej zdecydują się skorzystać z naszych produktów i usług, co przełoży się na pierwsze zyski w firmie.

W jaki sposób informować potencjalnych klientów o zbliżającym się otwarciu naszej firmy? Możliwości mamy wiele, a spektrum dostępnych narzędzi i formatów reklamy pozwoli nam wybrać odpowiednie dla naszego biznesu. Coraz częściej młodzi przedsiębiorcy decydują się na działania w sieci, które pozwalają od początku budować pozytywny wizerunek marki, a także zbudować skupioną wokół niej społeczność. Możemy tworzyć tematyczny blog, na którym dzielić się będziemy wiedzą, fanpage lub grupę na Facebooku zainteresowaną określoną, powiązaną z naszą działalnością, tematyką.

Wady i zalety

Jakie zagrożenia wiążą się z kampanią reklamową przeprowadzoną przed otwarciem firmy? Oczywiście może się okazać, że nasze działania będą bardziej skuteczne, niż zakładaliśmy i w chwili otwarcia z naszych usług zdecyduje się skorzystać zbyt wiele osób. Możemy to sobie wyobrazić na przykładzie restauracji, w której nowa, niedoświadczona obsługa nie jest w stanie obsłużyć na czas wszystkich zamówień. Jak łatwo się domyślić, osoby odprawione z kwitkiem lub zbyt długo czekające na swój posiłek nie będą zadowolone, a swojemu niezadowoleniu mogą dać wyraz w sieci, wyrażając negatywną opinię na nasz temat.

Czy jednak rzeczywiście powinniśmy się tego obawiać? Kluczem do sukcesu, tak jak w przypadku każdej kampanii reklamowej, jest odpowiednia, przemyślana i wdrożona strategia. Dzięki niej nasz biznes wystartuje bezpiecznie, a my będziemy spokojni o jego powodzenie.