Jak reklamować biznes przed jego otwarciem?

Założenie własnej firmy wiąże się z ryzykiem: co, jeśli nie znajdę klientów lub zbyt długo będę na nich czekać? co, jeśli okaże się, że koszty prowadzenia biznesu są wyższe niż zyski?

Posted by Marcin Wójcik on 28th Jun 2017

Jak reklamować biznes przed jego otwarciem?

Startup

Obawy te są uzasadnione, zwłaszcza jeśli nie mamy zbudowanego portfela przyszłych klientów. Działania reklamowe podejmowane wcześniej mogą zminimalizować ryzyko niepowodzenia i zapewnić nam bezpieczny start. Oczywiście możemy z nimi zaczekać do momentu, gdy zarejestrujemy działalność i liczyć, że przyniosą szybkie rezultaty, najprawdopodobniej jednak przyjdzie nam na nie poczekać, dlatego o działaniach promocyjnych warto pomyśleć wcześniej.

Deweloperzy promują nowe osiedla na długo przed ich powstaniem. Nie bez przyczyny – wiedzą doskonale, że dzięki temu nowe mieszkania znajdą nabywców, nim zakończy się ich budowa. Podobnie czynią restauratorzy – uroczyste otwarcie nowo powstałej restauracji bywa wyczekiwanym wydarzeniem, które przyciąga tłumy. Gdyby nie poprzedzająca je kampania reklamowa, prawdopodobnie dowiedziałoby się o nim niewiele osób, a liczba gości byłaby znacznie niższa.

Zdobądź potencjalnych Klientów

Działania reklamowe przed otwarciem biznesu nie są jednak zarezerwowane dla gastronomii czy nieruchomości – podobnie może być w przypadku działalności każdej branży! Niezależnie od tego, czy zamierzamy otworzyć własne studio fotograficzne, sklep z pamiątkami czy firmę transportową, do naszych potencjalnych klientów powinniśmy docierać jak najprędzej. Im szybciej zyskamy ich zaufanie, tym szybciej zdecydują się skorzystać z naszych produktów i usług, co przełoży się na pierwsze zyski w firmie.

W jaki sposób informować potencjalnych klientów o zbliżającym się otwarciu naszej firmy? Możliwości mamy wiele, a spektrum dostępnych narzędzi i formatów reklamy pozwoli nam wybrać odpowiednie dla naszego biznesu. Coraz częściej młodzi przedsiębiorcy decydują się na działania w sieci, które pozwalają od początku budować pozytywny wizerunek marki, a także zbudować skupioną wokół niej społeczność. Możemy tworzyć tematyczny blog, na którym dzielić się będziemy wiedzą, fanpage lub grupę na Facebooku zainteresowaną określoną, powiązaną z naszą działalnością, tematyką.

Wady i zalety

Jakie zagrożenia wiążą się z kampanią reklamową przeprowadzoną przed otwarciem firmy? Oczywiście może się okazać, że nasze działania będą bardziej skuteczne, niż zakładaliśmy i w chwili otwarcia z naszych usług zdecyduje się skorzystać zbyt wiele osób. Możemy to sobie wyobrazić na przykładzie restauracji, w której nowa, niedoświadczona obsługa nie jest w stanie obsłużyć na czas wszystkich zamówień. Jak łatwo się domyślić, osoby odprawione z kwitkiem lub zbyt długo czekające na swój posiłek nie będą zadowolone, a swojemu niezadowoleniu mogą dać wyraz w sieci, wyrażając negatywną opinię na nasz temat.

Czy jednak rzeczywiście powinniśmy się tego obawiać? Kluczem do sukcesu, tak jak w przypadku każdej kampanii reklamowej, jest odpowiednia, przemyślana i wdrożona strategia. Dzięki niej nasz biznes wystartuje bezpiecznie, a my będziemy spokojni o jego powodzenie.